Previous Next
ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ
Πότε κάνουμε ευθυγράμμιση στο αυτοκίνητο μας;
 
Ευθυγράμμιση θέλει ένα όχημα όταν «τραβάει» (παρεκκλίνει από την πορεία του), το τιμόνι δηλαδή είναι στριμμένο και το όχημα πάει ευθεία.
Πολλοί πιστεύουν ότι αυτό συνήθως οφείλεται σε κάποια λακκούβα/σαμαράκι που έτυχε να περάσει το αυτοκίνητο, και ότι με χαμηλό κόστος και σχετικά γρήγορα το πρόβλημα θα λυθεί. Αυτή είναι όμως η μισή αλήθεια.
 
Το σύστημα ανάρτησης/αξόνων είναι ένας αρκετά πολύπλοκος μηχανισμός αποτελούμενος από πολλά κινούμενα μέρη. Σκοπός τους είναι η άνετη και προπάντων ασφαλή κύλιση του αυτοκινήτου κάτω από όλες τις συνθήκες, ενώ τυχόν προβλήματα που προκύπτουν ενδέχεται να επηρεάσουν την κατευθυντικότητα του οχήματος, σε μικρό ή μεγάλο βαθμό.
 
Στο συνεργείο μας καλύπτουμε σε μεγάλη λεπτομέρεια το σύστημα ανάρτησης/αξόνων, ενώ κρίνουμε και από την τελική συμπεριφορά του αυτοκινήτου την ανάγκη για ευθυγράμμιση.
 

 
Σημεία που επηρεάζουν την ευθυγράμμιση
 
Μπαλάκι (σφαιρικός σύνδεσμος): Αυτό το εξάρτημα συνδέει το ψαλίδι με το άκρο. Αν έχει κοπεί θα έχει δημιουργήσει κενά (τζόγος ) ανάμεσα στο άκρο και το ψαλίδι, με αποτέλεσμα ο τροχός που συνδέεται στο άκρο να χάνει την ευθυγράμμισή του. 
 
Ακρόμπαρο: Συνδέει το τιμόνι – κρεμαγιέρα με το άκρο – τροχός. Αν έχει σημαντική φθορά, δηλαδή έχει κοπεί το λάστιχο του, θα έχουμε πάλι κενό (τζόγο) με αποτέλεσμα ο τροχός να χάνει την ευθυγράμμισή του. 
 
Silent blocks ψαλιδιών: Είναι λαστιχένιοι σύνδεσμοι που ενώνουν τα ψαλίδια στο αμάξωμα. Αν έχουν κοπεί, το ψαλίδι θα έχει επίσης κενά (τζόγο) με αποτέλεσμα να έχει κενά και το άκρο με τον τροχό που είναι συνδεμένα με αυτό.  Συνεπώς, ο τροχός χάνει την ευθυγράμμισή του.
 
Και στις 3 παραπάνω περιπτώσεις ο έλεγχος που γίνεται είναι οπτικός, χρησιμοποιώντας τη βοήθεια των raceramps για να ελέγξουμε το πάτωμα του οχήματος.
 
Ανάρτηση: Ακόμη ένα σημείο που επηρεάζει την ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση ενώνει το άκρο με το αμάξωμα, ενώ η δουλειά της είναι να απορροφά τους κραδασμούς του οδοστρώματος και να μεταδίδει όσο το δυνατόν λιγότερους στα υπόλοιπα μέρη και κατ’ επέκταση στην καμπίνα των επιβατών. Αν έχουμε σημαντική φθορά στο αμορτισέρ (π.χ. σπασμένο καλάμι ), όχι μόνο θα νιώθουμε πολύ έντονα τους κραδασμούς κατά την οδήγηση (test-drive) αλλά θα έχουμε και πρόβλημα με την ευστάθεια του οχήματος (θα αποκλίνει από την πορεία του).
 
Η ανάρτηση ελέγχεται τόσο οπτικά στον έλεγχο ράμπας, όσο και κατά τη διάρκεια του test drive εκτιμώντας την απόδοσή της, ενώ τα αποτελέσματα που καταγράφουμε στον έλεγχο της ανάρτησης είναι 3 ειδών: χτυπά πολύ / πλέει (κόκκινο χρώμα), σχετική φθορά / μέτριο χτύπημα (κίτρινο χρώμα), καλή απόδοση (πράσινο χρώμα).
 
Σε περίπτωση που το αποτέλεσμα είναι κόκκινο, το αμορτισέρ θα ήταν καλό να αντικατασταθεί άμεσα, διασφαλίζοντας την άνεση και ασφάλεια των επιβατών.
 

 
Όλα τα παραπάνω μπορεί  να δικαιολογούν την ανάγκη για ευθυγράμμιση, η οποία γίνεται σε συνεργείο που έχει τον απαραίτητο εξοπλισμό με το κόστος να μην είναι απαγορευτικό. Αν δεν αντικατασταθούν όμως τα σημεία που δημιουργούν το πρόβλημα, η ανάγκη αυτή θα επανέλθει αργά ή γρήγορα.